Aleksander Bąk, projekt, logo, znak graficzny, grafika użytkowa, news, blog, informacje, wiem-jak.com, herb, heraldyka, symbole, tożsamość, wizerunek, identyfikacja wizualna, konkurs na logo,




• • •





projektowanie herbów, projektowanie flag, projektowanie sztandarów, projektowanie symboli, heraldyka, weksylologia, projektant herbów, Aleksander Bąk, dobry projekt herbu, Komisja Heraldyczna, pozytywna opinia Komisji Heraldycznej



UWAGA! — oferta specjalna dla samorządów *


Z okazji Roku Jubileuszu 100-lecia odzyskania Niepodległości przygotowana została specjalna oferta dla jednostek samorządu terytorialnego w zakresie opracowania projektu nowych symboli tożsamościowych — herbu, flagi, pieczęci, sztandaru — lub ich restylizacji.

Wieloletnie osobiste doświadczenie projektowania grafiki użytkowej — w szczególności znaków graficznych i systemów tożsamości wizualnej — w połączeniu z kontynuacją rodzinnej tradycji projektowania Jerzego Bąka (ojca), gwarantują, że projekty symboli wykonywane będą nie tylko zgodnie z zasadami heraldyki i weksylologii, ale przede wszystkim zgodnie ze sztuką projektowania graficznego.

Takiej oferty nie gwarantuje żaden heraldyk ani weksylolog w Polsce!

Przedstawicieli urzędów zapraszam do bezpośredniego kontaktu telefonicznego lub skorzystania z formularza.


--
* Oferta specjalna obowiązuje tylko w okresie obchodów 100-lecia odzyskania Niepodległości.





• • •
XVI International Numismatic Congress 2021 Warsaw Poland, XVI Międzynarodowy Kongres Numizmatyczny 2021 Warszawa, prof. Aleksander Bursche, Instytut Archeologii, Uniwersytet Warszawski, znak graficzny kongresu numizmatycznego, projekt Aleksander Bąk
Numizmatycy zapraszają do Polski



W 2021 roku w Warszawie, pod auspicjami Międzynarodowej Rady Numizmatycznej, odbędzie się XVI Międzynarodowy Kongres NumizmatycznyKongres, który odbywa się co sześć lat, jest znanym wydarzeniem w dziedzinie numizmatyki. Uczestniczą w nim naukowcy, kuratorzy kolekcji monet oraz przedstawiciele domów aukcyjnych z całego świata. Kongres wpisuje się w politykę promocji oraz ochrony materialnego i niematerialnego światowego dziedzictwa kulturowego.

Dla potrzeb identyfikacji wizualnej XVI INC 2021 zaprojektowałem znak graficzny w oparciu o wizerunek denara Bolesława Chrobrego — pierwszej znanej polskiej monety „państwowej”. Na potrzeby promocji wydarzenia na stronie internetowej kongresu inc2021.pl przygotowałem także intro w postaci animacji znaku.


--
Ilustracja:
• animacja znaku XVI Międzynarodowego Kongresu Numizmatycznego © 2018 Aleksander Bąk
(w animacji zdjęcie denara Bolesława Chrobrego PRINCES POLONIE © Muzeum Narodowe w Krakowie, fot. Pracownia Fotograficzna MNK)

[P] 18.06.2018





• • •





holokaust, antypolska polityka historyczna, Nasze matki, nasi ojcowie, Unsere Mütter, unsere Vätter, Polski plakat, sztuka polskiego plakatu, wydawnictwo BoSz, plakat HEILigkeit © 2013 Aleksander Bąk




Ich święte matki, ich święci ojcowie…



W przekrojowym wydawnictwie „Oto sztuka polskiego plakatu” wydawnictwa BoSz,** przedstawiającym historię polskiej tradycji graficznej od XVI-XXI wieku, pośród 1724 reprodukcji prac kilkuset artystów, zamieszczony został także mój autorski plakat HEILigkeitPublikacja w edycji polsko- i angielskojęzycznej dostępna jest na stronie internetowej wydawnictwa BOSZ.

Plakat powstał w roku 2013 jako komentarz do niemieckiego serialu wojennego w reżyserii Nico Hofmanna „Unsere Mütter, unsere Väter” (Nasze matki, nasi ojcowie), wyprodukowanego w 2013 roku przez niemiecką telewizję publiczną ZDF. 

W kontekście aktualnych wydarzeń politycznych, a w szczególności kwestii związanych z antypolską narracją historyczną, obecną w tzw. „światowych mediach”, przywołam swój komentarz opublikowany w roku 2013 (patrz: Ich święte matki, ich święci ojcowie — news 2013).


„Historia uczy, że… lubi się powtarzać. Warto przypomnieć powołany w Niemczech za czasów Bismarcka „Reptilienfonds” — Fundusz gadzinowy, mający służyć pozyskiwaniu dziennikarzy dla celów propagandowych. W latach niemieckiej okupacji rolę tub propagandowych pełniły polskojęzyczne gazety, zwane „gadzinówkami”.

Nico Hofmann to niemiecki reżyser i autor scenariuszy realizowanych w tzw. nurcie „Docutainment”, krytykowany za schlebianie masowym gustom i produkcję kiczu historycznego. Hofmannowi zarzucano także sympatyzowanie z przestępcami wojennymi, trywialne przedstawianie wydarzeń, a przede wszystkim nadmiar emocjonalnego dramatyzowania scenariuszy filmowych. 

„Popularno-naukowa dokumentalistyka”, stworzona dla potrzeb niemieckiej telewizji publicznej ZDF przez niemieckiego dziennikarza Guido Knoppa, krytykowana jest przede wszystkim za pomniejszanie odpowiedzialności Niemiec za wydarzenia II wojny światowej. Stosowana formuła „emocjonalizowanych” wywiadów z naocznymi świadkami, poprzez skupienie się wyłącznie na przeżyciach jednostek, prowadzi do przesłonienia, a wręcz ukrycia historycznych faktów oraz uniemożliwia dokonanie obiektywnej oceny. Dotyczy to w szczególności tematów związanych z wypędzeniami i przesiedleniem Niemców. Stosowana socjotechnika polega na odpowiednim przedstawianiu bohaterów wywiadów poprzez przypisanie im emocjonalnych ról, z którymi publiczność podświadomie się utożsamia, dzięki czemu współcześni Niemcy mogą dokonać rozgrzeszenia ich przodków.

W serialu „Nasze matki, nasi ojcowie” socjotechnicznym zabiegiem jest zderzenie indywidualnej wrażliwości niemieckich bohaterów serialu z okrutnym obrazem wojennej rzeczywistości. Wzmocnieniem tej komunikacji jest wykreowany wizerunek żołnierzy Armii Krajowej w zamykającym serial odcinku — zatem ewidentnie obliczonym na zapamiętanie — zgodny z okupacyjną propagandą: brudnych polskich bandytów, grubiańskich i wyrachowanych, a przede wszystkim antysemickich. Tu nie ma mowy o przypadkowości całościowej narracji, zarówno na poziomie rysowania filmowych sylwetek, jak i używanych rekwizytów. Dowodem na ideowo przemyślane stosowanie wybranych detali jest ukazanie zniszczonego czołgu z taktycznym numerem 102 — propagandowej „ikony” PRLowskiej kinematografii wojennej.

Uprawnionym wydaje się zatem stwierdzenie, że założony „święty” cel wewnątrzniemieckiego pojednania pokoleń, osiągany jest nie tyle poprzez grę na emocjach oraz fałszowanie historii, ale przez szarganie świętości ofiar wojennej agresji niemieckiego państwa.”


--
* Heiligkeit (niem.) świętość
** Oto sztuka polskiego plakatu, Wydawnictwo BoSz 2018, Dorota Folga-Januszewska (Koncepcja merytoryczna, tekst, wybór i układ ilustracji) | Lech Majewski (Koncepcja artystyczna i projekt graficzny) | Maria Kurpik (Współpraca merytoryczna i kwerenda materiału ilustracyjnego) | Dorota Folga-Januszewska (podpisy) | Maria Kurpik (podpisy) | Izabela Iwanicka (Bibliografia)

[P] 19.02.2018





• • •





Boeing Marszałek Piłsudski, samolot rządowy HEAD, malowanie okazjonalne, statecznik z portretem Piłsudskiego, koncept Aleksander Bąk, foto: Bartosz Kownacki / MON



Do 1 Bazy Lotnictwa Transportowego zmierza z Ameryki przez Francję „Marszałek Józef Piłsudski” — samolot do przewozu najważniejszych osób w państwie. Nowy Boeing 737 przybędzie do Polski w okazjonalnym malowaniu przygotowanym z okazji 100-lecia odzyskania Niepodległości.

Samolot posiada — poza wymaganym malowaniem reprezentującym barwy Rzeczypospolitej Polskiej — dodatkowe zdobienie statecznika. Jest nim portret Józefa Piłsudskiego — po prawej stronie, a po lewej portret grupowy Ojców Niepodległości. Kolejne 2 zamówione przez MON rządowe Boeingi będą posiadały portety przydzielonych im patronów — Romana Dmowskiego i Ignacego Paderewskiego.

Najciekawsze jest jednak to, czego nie widać, ani nie słychać — że… ojcem pomysłu okazjonalnego malowania jest Aleksander Bąk. Ale o tym więcej na b!ogu — jutro :)

Boeing Marszałek Piłsudski, samoloty do przewozu VIP, okazjonalne malowanie samolotów, 100-lecie odzyskania Niepodległości, barwy narodowe, patron samolotu Boeing, projekt Aleksander Bąk


--
Ilustracje:
• Boeing „Marszalek J. Piłsudski” © Bartosz Kownacki / MON, twitter @KownackiBartosz, 10.11.2017
• Koncept malowania samolotu średniego Boeing 737-800 © Aleksander Bąk, 19.05.2017

[P] 14.11.2017





• • •





kolorowanka polskie symbole narodowe, polska Kokarda Narodowa, instrukcja jak zrobić kokardę,  godło Polski kolorowanka, patriotyczne materiały edukacyjne dla dzieci, do pobrania



— na Święto Niepodległości…



W odpowiedzi na liczne zapytania ze strony szkół, instytucji kulturalnych oraz osób prywatnych, poszukujących w zasobach internetu prostych materiałów edukacyjnych o symbolach narodowych, udostępniam także tutaj opracowania zamieszczone przeze mnie w ubiegłych latach na portalu www.jakiznaktwoj.pl:

Uwaga! Opracowania udostępnione zostają na potrzeby użytku prywatnego na następujących zasadach:
  • dozwolone jest wykorzystanie jedynie w oryginalnej postaci, bez możliwości tworzenia tzw. utworów zależnych — przerabiania lub częściowego wykorzystywania grafik;
  • niedozwolone jest rozpowszechnianie publiczne — w szczególności w internecie — bez uprzedniego uzyskania zgody autora;
  • bezwzględnie zakazane jest użycie opracowań, w całości lub częściowe, dla celów komercyjnych.


--
* Polskie symbole narodowe w kolorowance dla dzieci © 2015 Aleksander Bąk
** Instrukcja wykonania polskiej Kokardy Narodowej © 2011 Aleksander Bąk

[P] 08.11.2017





• • •



Odzyskać Polskę, Zbigniew Makarewicz, BĄK Ordynacja, Wojciech Bąk, godło państwowe, Orzeł Biały, godło Polski, herb Polski, 100 lecie Niepodległości Polski,



Odzyskać Polskę



W przededniu 99 rocznicy odzyskania Niepodległości stowarzyszenie BĄK+ORDYNACJA wydało pro bono publikację autorstwa prof. Zbigniewa Makarewicza „Odzyskać Polskę”.*

Wydawnictwo zawiera nad wyraz aktualny tekst autora, opublikowany w 1997 roku pt. „Państwo Zapomniane”, stanowiący treść jego referatu wygłoszonego na konferencji „Niezależne Forum Kultury” w roku 1989.

Tytułem zachęty do lektury cytat z rozdziału „Krótka historia amnezji”:

1 kwietnia 1989 roku uczestniczyłem w konferencji „Niezależne Forum Kultury”, która zgromadziła w Auli Uniwersytetu Warszawskiego ludzi kultury i polityków ówczesnej opozycji. W swoim przemówieniu zaproponowałem, aby nie stosować określeń: „rząd” (PRL) i „opozycja”, ponieważ Rząd jest w Londynie, a w kraju mamy opozycję uzbrojoną (PZPR) i nieuzbrojoną (NSZZ „Solidarność”). Już wtedy okazało się, że takie postawienie sprawy było nie do przyjęcia dla Bronisława Geremka i Tadeusza Mazowieckiego. Niepodległe państwo polskie okazało się „państwem zapomnianym” przez opozycyjne elity szykujące się do udziału we władzach PRL. 


Wielu spośród moich rodaków nie zdaje sobie sprawy z tego, że ciągłości prawnej pomiędzy obecną III Rzeczpospolitą, a II Rzeczpospolitą nie ma. Na ogół sądzi się, że wprowadzona w 1997 roku nowa konstytucja taką ciągłość zapewnia, co jest oczywiście nieporozumieniem ponieważ powołanie się na bliżej nieokreślone najlepsze tradycje polskiej państwowości w preambule Konstytucji III RP o prawnej kontynuacji niczego nie przesądza. Konstytucja z 1997 roku zapewnia prawną kontynuacje PRL. 


Możliwość nawiązania prawnej ciągłości niepodległego państwa istniała, ponieważ Polska posiadała swoje prawowite władze na wychodźstwie reprezentowane przez prezydenta RP i powołany przez niego rząd. Sprawa przedłużenia ciągłości prawnej niepodległego państwa polskiego raz po raz wraca do opinii publicznej, ale wraca coraz słabiej.*


Publikacja w postaci e-booka udostępniona jest do pobrania w internetowej księgarni stowarzyszenia pod adresem:

Odzyskać Polskę, Zbigniew Makarewicz, BĄK Ordynacja, Wojciech Bąk, godło państwowe, Orzeł Biały, godło Polski, herb Polski, 100 lecie Niepodległości Polski,



--
Odzyskać Polskę, Zbigniew Makarewicz / BĄK+ORDYNACJA, ordynacja.org
Zbigniew Makarewicz — nota biograficzna culture.pl

Ilustracje: 
• godło państwowe RP, Zygmunt Kamiński 1927 — kadr litografii © Repozytorium www.jakiznaktwoj.pl Aleksander Bąk
• okładka publikacji „Odzyskać Polskę” © Wojciech Bąk / BĄK+ORDYNACJA (wizerunek godła państwowego z dekretu Prezydenta RP z dnia 11 listopada 1956 r. o zmianie rozporządzenia Prezydenta RP z dnia 13 grudnia 1927 r. o godłach i barwach państwowych oraz o znakach, chorągwiach i pieczęciach, przez dodanie Krzyża w Koronie.

[P] 06.11.2017





• • •




Logo XVI Międzynarodowy Kongres Numizmatyczny, Warszawa, konkurs na logo, XVI International Numismatic Congres, Warsaw, projekt Aleksander Bąk



Aleksander Bąk dla Polskiego Towarzystwa Numizmatycznego



Jury konkursu na projekt graficzny logo XVI Międzynarodowego Kongresu Numizmatycznego, w składzie:
  1. Prof. Michael Alram — International Numismatic Council — przewodniczący Komisji
  2. Prof. Aleksander Bursche — Uniwersytet Warszawski (Organizator Kongresu)
  3. Andrzej Romanowski — Muzeum Narodowe w Warszawie (Współorganizator Kongresu)
  4. dr hab. Jarosław Bodzek — Muzeum Narodowe w Krakowie (Współorganizator Kongresu)
  5. dr hab. Ryszard Zbigniew Kokoszczyński — Narodowy Bank Polski (Współorganizator Kongresu)
  6. Dariusz Budzelewski — Polskie Towarzystwo Numizmatyczne (Współorganizator Kongresu)
  7. Prof. Lech Majewski, Katedra Komunikacji Wizualnej, Wydział Grafiki, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
  8. Kustosz Mariusz Knorowski, Kurator Muzeum Plakatu w Wilanowie
wskazało projekt autorstwa Aleksandra Bąka jako zwycięski i przyznało mu nagrodę główną.*


--
Ogłoszenie wyników konkursu, Polskie Towarzystwo Numizmatyczne, ptn.pl

Ilustracje: 
• wizualizacja znaku graficznego XVI Międzynarodowego Kongresu Numizmaycznego © Aleksander Bąk

[P] 30.10.2017





• • •





Fundacja Reduta Dobrego Imienia, podziękowania, Aleksander Bąk, Kokarda Narodowa, Ambasador Polskości 1050 Rocznica Chrztu Polski


Odnotowuję…



Fundacja Reduta Dobrego Imienia — Polska Liga przeciw Zniesławieniom opublikowała na swoim portalu www.rdi.org.pl imienne podziękowanie za możliwość wykorzystania mojego autorskiego zdjęcia Kokardy Narodowej w przygotowanej przez fundację publikacji Ambasador Polskości — 1050. Rocznica Chrztu Polski.*

Ambasador Polskości to broszura przygotowana przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych dla polskich rodzin goszczących pielgrzymów podczas Światowych Dni Młodzieży 2016. Zamieszczone w niej informacje miały pomóc gospodarzom w zaprezentowaniu ich gościom Polski „jako nowoczesnego kraju, którego tożsamość opiera się na chrześcijańskich wartościach, a także ukazaniu oryginalnego wkładu naszego kraju w dzieje Europy i świata”.**

Elektroniczne wydanie publikacji udostępnione jest pod linkiem: Ambasador Polskości


Reduta Dobrego Imienia, podziekowanie, Ambasador Polskości 1050. Rocznica Chrztu Polski, Kokarda Narodowa Aleksander Bąk, www.jakiznaktwoj.pl, Światowe Dni Młodzieży, Kraków 2016


--
 Podziękowania, Fundacja Reduta Dobrego Imienia — Polska Liga przeciw Zniesławieniom, www.rdi.org.pl / www.anti-demafation.org
** Ambasador Polskości, MSZ, 28.04.2016, mfa.gov.pl

Ilustracje: 
• zrzut ekranowy z portalu www.rdi.org.pl / www.anti-demafation.org

[P] 11.10.2017





• • •





Anna Boduszyńska-Bąk, wiersze, Otoczenie, tkanina unikatowa, gobelin




Anna Boduszyńska-Bąk



W kameralnej atmosferze poznańskiej winiarni odbyła się prezentacja tomiku wierszy Anny Boduszyńskiej-Bąk — prywatnie mojej Mamy — wydanych nakładem Stowarzyszenia «Bąk+Ordynacja».

Zainteresowanych twórczością autorki polecam nabycie publikacji udostępnianej w internetowej księgarni stowarzyszenia pod adresem:


Anna Boduszyńska-Bąk urodziła się w 1944 roku w majątku Chojno Nowe (województwo lubelskie). Rodzinny dom opuściła wraz z rodzicami — Janiną i Mieczysławem Boduszyńskim (żołnierzem AK) — oraz dwojgiem rodzeństwa — Mieczysławem i Aleksandrą — uciekając przed sowieckim terrorem. Dom zagrabiony komunistycznym bezprawiem do dziś nie został zwrócony.

Od 1948 roku zamieszkała w PoznaniuAbsolwentka Liceum Plastycznego oraz Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Pięknych w Poznaniu. Studiowała na wydziale Architektury Wnętrz i Malarstwa Grafiki i Rzeźby. Dyplom uzyskała w 1969 roku w pracowni malarstwa prof. Eustachego Wasilkowskiego oraz gobelinu prof. Magdaleny Abakanowicz.

Autorskie gobeliny uczestniczyły w latach 1972–1980 w wystawach tkaniny unikatowej w Polsce (Gdańsk, Łódź, Leszno, Katowice, Wrocław, Gorzów, Poznań, Warszawa, Kowary) oraz za granicą (Brno, Aix-les-Bains, Tuluza, Lille, Grasse, Lyon, Hawr). Po 13 grudnia roku 1981 wycofała się z oficjalnego życia artystycznego. 

Debiut literacki miał miejsce w 1998 roku pod pseudonimem Anna Bochyńska.

Mąż — Jerzy Bąk, synowie — Aleksander, Wojciech i Mieczysław.


--
Ilustracje: 
• Otoczenie — okładka tomiku wierszy © BĄK+Ordynacja / Wojciech Bąk (na okładce kadr tkaniny „Otoczenie” 1977)

[P] 14.09.2017





• • •





logo powiatu krakowskiego, projekt znaku graficznego Aleksander Bąk, grafika użytkowa, tożsamość wizualna, identyfikacja wizualna, promocja, marketing terytorialny, branding, place marketing



Aleksander Bąk dla powiatu krakowskiego



Z informacji starostwa powiatowego w Krakowie: Zarząd Powiatu w Krakowie w dniu 3 sierpnia 2017 r. przyjął uchwałę zatwierdzającą decyzję jury i wskazującą zwycięzcę konkursu na stworzenie logo Powiatu Krakowskiego. Autorem najlepszej pracy jest pan Aleksander Bąk z Poznania.

Projekty można było nadsyłać od 15 maja do 30 czerwca. Do konkursu zgłoszono 29 prac. W komisji konkursowej zasiedli przedstawiciele Powiatu Krakowskiego oraz Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie:
  • Arkadiusz Wrzoszczyk — Członek Zarządu, Przewodniczący Komisji,
  • Adam Wójcik — Sekretarz Powiatu, członek Komisji,
  • Małgorzata Zięć — Dyrektor Wydziału Promocji i Współpracy Starostwa Powiatowego w Krakowie, sekretarz Komisji, 
  • prof. Adam Wsiołkowski — Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, Wydział Malarstwa, Katedra Malarstwa, członek Komisji,
  • prof. Władysław Pluta — Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, Wydział Form Przemysłowych, Katedra Komunikacji Wizualnej, członek Komisji.
Zwycięski projekt zostanie zaprezentowany po zakończeniu prac związanych z przekazaniem praw autorskich.*


--
Rozstrzygnięcie konkursu na logo Powiatu Krakowskiego, powiat.krakow.pl, 04.08.2017

Ilustracje: 
• Konkurencja wizerunkowa — prezentacja konkursowa © 2017 Aleksander Bąk

[P] 06.09.2017





• • •





herb powiatu sejneńskiego, projektowanie herbów, nowy herb, projekt herbu, projekt flagi, projekt symboli, heraldyka, weksylologia, insygnia powiatu, symbole gminy, heraldyka samorządowa, projektowanie Aleksander Bąk



Powiat sejneński z herbem



W dniu 31 maja 2017 roku Rada Powiatu Sejneńskiego ustanowiła własne insygnia uchwałą w sprawie znaków powiatu sejneńskiego. Herb, flaga i pieczęcie stanowią własność Powiatu Sejneńskiego i podlegają ochronie prawnej. W szczególności ochronie przed bezprawnym przywłaszczaniem sobie autorstwa przez wikipedystów. Ale o tym już niedługo na b!ogu.


--
Ilustracja: herb powiatu sejneńskiego © 2017 Aleksander Bąk

[P] 12.06.2017





• • •





Konkurs na nazwy samolotów MON, Piłsudski, Paderewski DMowski, projekt malowania samolotów rządowych VIP, samoloty średnie do przewozu VIP, Boeing 737-800, projekt malowania samolotów Aleksander Bąk



Piłsudski, Paderewski, Dmowski



Na zorganizowany przez Ministra Obrony Narodowej konkurs na nazwy samolotów do przewozu najważniejszych osób w państwie, przesłana została koncepcja zawierająca ideę spięcia historyczną klamrą początków polskiej państwowości z czasami współczesnymi. 

W kontekście obchodzonego jubileuszu 1050 Chrztu Polski oraz zbliżającego się 100-lecia Niepodległości zaproponowałem:
  • objęcie samolotów małych (Gulfstream) patronatem Mieszka I oraz Bolesława Chrobrego, jako Ojców polskiej państwowości — lub alternatywnie Dąbrówki, jako Matki chrzestnej
  • samolotów średnich (Boeing) patronatem Ojców polskiej niepodległości 1918 — Józefa Piłsudskiego, Ignacego Paderewskiego i Romana Dmowskiego
Do przesłanej koncepcji dołączona została autorski projekt okazjonalnego ozdobienia stateczników pionowych samolotów portretami ich patronów oraz korekta dotychczasowego malowania kadłubów.


--
Ilustracja: projekt okazjonalnego malowania samolotów rządowych z okazji obchodów 100-lecia Niepodległości Polski © Aleksander Bąk

[P] 30.05.2017





• • •





Nocny Półmaraton Piotrkowski Wielu Kultur, Piotrków Trybunalski, Trakt Wielu Kultur, maraton, biegi, logo, znak graficzny, identyfikacja wizualna, projektowanie logo, Aleksander Bąk



Biegaj w Piotrkowie



Dla celów identyfikacji wizualnej 3 edycji Nocnego Piotrkowskiego Półmaratonu Wielu Kultur przygotowany został znak graficzny. Zaprojektowany symbol bazuje na projekcie znaku Traktu Wielu Kultur w Piotrkowie Trybunalskim, opracowanym w 2009 roku. Autorem obu opracowań jest Aleksander Bąk.

O piotrkowskim maratonie więcej pod linkiem: www.polmaratonpiotrkowski.pl


--

[P] 26.05.2017





• • •





nowy herb, herb powiatu sejneńskiego, projekt herbu, projekt flagi, projekt symboli, heraldyka, weksylologia, insygnia powiatu, symbole gminy, heraldyka samorządowa, projektowanie Aleksander Bąk



Z turem w herbie



Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, na podstawie uchwały Komisji Heraldycznej z 27 stycznia 2017, pozytywnie zaopiniował projekt symboli powiatu sejneńskiego — herbu, flagi oraz pieczęci urzędowych. Autorem opracowania jest Aleksander Bąk.


--

[P] 23.02.2017





• • •





Gmina Jodłowa, logo promocyjne, projekt znaku graficznego, logotyp, logo, wizerunek, marka, branding, tożsamość wizualna, identyfikacja wizualna, księga znaku, grafika użytkowa, projektant Aleksander Bąk



Pelikan pod jodłą



Gmina Jodłowa uznała za najbliższy swojej tożsamości autorski projekt znaku graficznego, nawiązujego do głównego symbolu wizerunkowego, jakim jest herb gminy Jodłowa. Logo promocyjne gminy tworzą dwa elementy stylizowane: symbol jodły oraz głowy pelikana. Znak jednoznacznie wiąże symbolikę z nazwą własną gminy Jodłowa oraz treściami historycznymi, stanowiącymi podstawy tożsamości „Małej Ojczyzny”.


--

[P] 16.02.2017